Etichete

, , , , ,

E adevărat, studenția m-a lenevit în așa un hal încât ora 7 dimineața mă sperie mai mult decât ideea de examen. Principala scuză e că, de cele mai multe ori, prefer să stau până târziu să termin ce am de făcut, în loc să mă trezesc dis-de-dimineață. Având în vedere că restul universului, din bun simț sau din rutinaj are un program diurn , ocazional trebuie să mă conformez și eu….din plăcere sau din necesitate.
Trecând peste această paranteză aș vrea astăzi să vorbesc puțin despre viața de student, care, pe lângă lene, program haotic și mâncat pe apucate îți aduce și anumite privilegii cum ar fi: cupoanele de tren cu care ajungi să faci și bișniț( pe principiu: tu mergi rar cu trenul…lasă că merg eu și pentru tine), biletele la UniFest( brusc descoperim că în noi zace nedescoperit un fin cunoscător și iubitor de teatru, opera sau circ…mai ales dacă e gratis) și ABONAMENTELE DE AUTOBUZ DECONTATE.
DE CE UN ARTICOL DESPRE ASTA?
Pentru că e un fenomen în sine ce antrenează sute de studenți somnoroși să se deplaseze până la facultate la ore la care doar visează să o facă (e interesant să fii la 8 la facutlate atunci când începi cursurile la 14:30) doar pentru că știu sigur că dupa ore 11 nu mai sunt bani. Așa descoperi chiar, că în București există și oameni solitari: ”Am nevoie doar de o ștampilă pe bon, mă lăsați după dvs ca să nu mai stau la rând ” sau ”Trebuie să-mi xeroxez doar cardul, nu durează mult, vă rog.”
Uite așa după ce treci de primele două obstacole datorită unor ochi frumoși care dau splendid din gene ajungi în fața adevăratului obstacol: COADA. Dacă ajungi la 8:40 ai șanse mari să ieși cu bănuții din facultate în mai puțin de 5 minute( în sfârșit ai și tu bani de cafeaua aia pe care nu ai mai avut timp să o bei dimineață acasă). Există și varianta în care traficul din București( mai trebuie să povestesc cuiva cum stă treaba la orele de vârf cu circulația?) îți pune bețe în roate. Atunci ai să ai nenorocul de a ajunge la 9 ”fără” și ai să găsești o coadă până la ieșirea din facultate care o să te facă în timpul îndelungat în care aștepți să te gândești la cât de prost ai fost pentru că nu te-ai trezit mai devreme , cât ghinion ai avut pentru că metroul pleca din stație exact în momentul în care tu ai ajuns pe peron sau la cozile infernale la lapte pe care trebuiau să le îndure ai tăi pentru ca progenitura să crească sănătoasă….progenitură care nu e capabilă nici măcar să se trezească devreme pentru a nu sta la o coadă similară.
După ce faci inventarul gândurilor și îți amintești că mai ai de citit și un număr cu o cifră mai mare de 5 și un 0 în coadă …pentru seminarul de la 14:30 mai sus menționat ai șansa să pleci de acolo cu două tipuri antagonice de stări: Prima e de fericire: ai dormit mai mult, ai și bani….ești o persoană norocoasă. A doua e de frustrare absolută: din capătul scărilor se aude: ”S-au terminat banii!!!” și câteva zeci de voci nemulțumite ce se împrăștie până în curtea facultății mormăie nefericite. Măcar nu ești singurul ghinionist…

De ce un articol despre asta?
Nici eu nu știu, dar parcă merită menționat…

