Etichete

, , , ,

Nu am văzut oraș care să fie mai frumos sau să-mi fie mai drag toamna cum îmi este Iașul. Nu aș putea să îl descriu în cuvinte pentru că lucrurile minunate care te impresionează nu ai cum să le exprimi, poți doar să încerci.
De ce este frumos?
Pentru că dealul Copoului își îmbracă covorul de frunze și e superb, conturând perfect clădirile ce au văzut veacuri de istorie. Parcul Copou este parcă desprins dintr-o poveste în această perioadă. În fața ochilor ți se așterne doar o mare de galben-arămiu presărată cu bănci care te îndeamnă să zăbovești și…să visezi. Fie că te îndrepți spre melancolie sau spre romantism acel loc nu are cum să te lase indiferent. Grădina Botanică găzduiește Expoziția de Crizanteme la începutul acestui anotimp, iar avalanșa de frunze nu ocolește nici acest loc, fiind încununată de sute de flori tomnatice multicolore.

De asemenea în această perioadă în Iași e prilej de mare sărbătoare. Sunt zilele orașului încununate cu Sărbătoarea Sfintei Parascheva( moaștele sale aducând mii de pelerini în fiecare an) și cu focul de artificii din fața Palatului Culturii care sunt, de la an la an, tot mai spectaculoase. Un Iași mai plin de viață nu ai cum să vezi în altă perioadă a anului. Cu atât mai mult cu cât amestecul de cultură, religie și distracție ( da, mirosul acela de mici si friptură împleticit cu standurile cu haine de piele și concertele din diverse parcuri) formează un tot unitar care nu deranjează și care reușește să mulțumească în mare măsură pe toată lumea.

Da, azi mi-e foarte dor de acasă și cred că în perioada aceasta a anului regret cel mai mult că nu mă pot afla în Iași. Dar Iașul e mereu în mintea și inima mea, pentru că nu există loc mai frumos decât cel de care ți-ai legat amintirile primilor 20 de ani de viață….

