Am întors foile albe ale unui caiet imaginar. Era gol. Prea gol de prea multă vreme.
Cum poți să pătezi de cerneală foi (sau în cazul acesta taste) când nu te mai simți motivat să suferi sau să fii fericit. Ah, atât de crunt e când ajungem să trăim în inerție, inerția vorbelor, a faptelor, a trăirilor, a sentimentelor… a vieții.
Ne întrebăm de ce nu suntem fericiți?
Acum un an m-am trezit cățărată într-un parc ”pe sfori” într-o pădure din Bulgaria. Cu mai puțină frică și mai multă neîncredere am făcut jumătate din acel traseu pe nerăsuflate… până în momentul în care corpul meu nu a mai putut și singura variantă era să mă încred în coarda de siguranță. Simțeam că o să pierd o competiție și în plus … ”dacă se rupe?”.
…..”în cel mai rău caz ajung la spital, o să doară, dar cel puțin îmi folosesc și eu asigurarea de sănătate, de murit nu mor sigur.” E ciudat cum sarcasmul apare în cele mai ciudate momente din viață și cum viața îți dă lecții la fel de sarcastice uneori. Când am rămas suspendată în acea coardă mi-am dat seama că nu trebuie să alerg, că atunci când nu mai pot, nu mai pot și nu e sfârșitul universului (iar un moment de respiro nu a omorât pe nimeni).
De ce povestea aceasta?
Pentru că așa e și viața noastră, un traseu de aventură în orașul Incertitudia. Uneori fugim prea mult prin ea, dar fugim haotic, învârtindu-ne în cerc și dându-ne cu capul de pereții care au căpătat câte o adâncitură în fiecare loc de care ne-am lovit mai tare. Aparent acest învârtit în cerc ne face fericiți, ne amâgește că facem ceva cu noi și viața noastră.
….iar uneori e bine să te oprești.
Să te oprești din alergat, să te uiți în jurul tău și să te încrezi în coarda aia de siguranță numită destin, karma, divinitate, tu însuți. E posibil să nu țină și să te lovești, dar poate că loviturile în blestemații ăia de pereți au durut mai mult, și poate că ei te omoară mai lent, dar mai dureros. Încrezându-te însă în acea coardă există posibilitatea să reușești să privești din afara cutiei și să vezi mai bine cărarea aia pe care tot ai ratat-o în ultima vreme.
Nu, o bucată de sfoară nu o să-ți dea fericirea sau nefericirea. O bucată de sfoară te va face doar să riști….

P.S. Câți oameni care nu riscă sunt fericiți?

