Etichete

, , , , ,

Zilele trecute am ajuns, in cadrul unui curs despre diplomație, la o discuție interesantă legată de multiculturalism. Dacă există, dacă poate fi aplicat și la scară mai mare(sau mai înaltă) și mai ales cum se răsfrânge acesta asupra deciziilor politice.
Personal cred că există și cred că prin intermediul toleranței și înțelegerii acesta chiar face minuni (precum cremele acelea cu coenzima Q10 pentru prevenirea și ameliorarea ridurilor). Ar fi chiar ipocrit din partea mea să spun că nu cred în așa ceva având în vedere că trăiesc chiar acum o astfel de experiență și nu e prima dată (să zicem că e precum o cremă pe care am folosit-o în mod repetat și am putut să îi văd rezultatele, lucru care nu prea se întâmplă la creme).
Trecând de partea de multiculturalism am ajuns la lucruri și mai interesante; Stereotipuri. Drăguț cuvânt…. greu de tolerat. Aici și vroiam să ajung de altfel. Am descoperit în această categorie un om cu niște idei foarte interesante, Yanko Tsvetkov. S-a autonumit alphadesigner și printre altele a publicat un atlas al stereotipurilor care s-a bucurat de un real succes în SUA, Rusia și Germania. Acum am înțeles că pregătește un al doilea volum al acestuia (eu personal abia îl aștept). Mai multe informații despre munca lui, pozele de mai jos în original și alte fotografii la fel de interesante pot fi găsite pe site-ul său, aici. Eu o să mă opresc asupra primului atlas și în special la hărți. Nu comentez prea mult pe seama lor, autorul însuși spune că ”unora li se pare amuzant”. Totuși ce e dincolo de acest ”amuzant” și cât ar trebui să ne lăsăm influiențați/afectați de stereotipuri? Mai mult decât atât, nu ne place să fim etichetați, dar noi cum îi etichetăm oare pe cei ce aparțin unei culturi sau naționalități diferite?

europe-according-to-the-united-states-of-america
europe-according-to-russia
europe-according-to-germany
europe-according-to-britain
europe-according-to-italy
europe-according-to-turkey
europe-according-to-spain
și nu în ultimul rând
europe-according-to-the-future-2022 (1)
P.S. A trece peste stereotipuri înseamă să spargi un perete și să îndrăznești să cunoști cu adevărat omul sau oamenii din jurul tău.

