Etichete

, , ,

Am mai stat o saptamana fara facebook si a fost “grelut”. Acum am o saptamana de cand laptop-ul meu a decis ca este timpul sa isi ia o vacanta…si m-a parasit.  Eu, am ramas cu intrebarea; ce faceam cand nu exista el in viata mea? Cum supravietuiam?

Am citit, o carte, am inceput-o pe a doua, dorm mai mult, gatesc mai mult, ma plimb mai mult, fac mai mult sport, imi vizitez vecinii cand vreau sa vad ce fac( pot intra pe internet de pe telefon, dar e agasant sa scrii romane pe telefon). Pana aici oricine ar putea sa spuna ca o astfel de perioada e sanatoasa si chiar binevenita.

Problema apare in momentul in care imi dau seama ca lasam pe seama tehnologiei o mare parte din noi. Pe laptopul meu sunt ultimii 4 ani din viata mea, nici nu vreau sa ma gandesc ca as putea sa pierd informatiile care se gasesc acolo. Cu toate acestea, mama cand era de varsta mea, avea albume foto,un jurnal, o agenda sub forma de carnetel si cu sigurnata nu avea un blog. Unde au ramas toate lucrurile acestea? Cine le mai foloseste?

Partea mai dureroasa are legatura cu studiile mele. Materialele le gasesc intr-un “campus virtual”, temele nu ne sunt prezentate in clasa,  sunt trimise in “casuta noastra virtuala”, am de citit articole online din publicatii online (fara carti, noi incercam sa “salvam padurile” ), iar lucrarile trebuie sa fie predate prin e-mail. Nu pot sa nu ma intreb cum era sa fii student in anii ’90 sau in primii ani din 2000 cand  spatiul virtual nu il acaparase pe cel universitar. Oare se mai poate face facultate fara calculator?

De  filmul Wall-E va amintiti? Geniala poveste, dar nu incepem, oare, sa semanam din ce in ce mai mult cu oamenii din acea poveste? Avem laptopuri, smartphone-uri, tablete, Ipod, Ipad, notebook, facebook, twitter, instagram, mesaje nelimitate si mii de minute cu 5 euro. Ar fi interesat de vazut daca mai avem si viata reala. O aplicatie care sa iti inscriptioneze pe perete(poate chiar pe cel real) ca azi ai trait cu adevarat 80%. Ieri ai stat in pat si te-ai uitat la seriale toata ziua? Ai 15%.

P.S. Nu incercati sa cautati o forma clasica sau un fir narativ in acest articol. Nu are.

P.P.S. Nu incercati sa gasiti nici diacriticile. Nici din acestea nu are. Scriu de pe un laptop imprumutat pentru cateva ore. Toate programele sunt in finlandeza, la fel si tastatura.

P.P.P.S. Azi am realizat ca am scris mai mult de 2 000 de mail-uri in viata mea, dar nicio scrisoare. Mi-am propus sa scriu o scrisoare.

Fotor1110205117

